پیام سرپرست دانشگاه خوارزمی دکتر حسن بیگی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان پیام سرپرست دانشگاه خوارزمی دکتر حسن بیگی به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان

 | تاریخ ارسال: 1401/5/17 | 
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم 
  
ای حضورِ آسمان در جانِ خاک  
یا حسین بن علی (ع) روحی فداک 
  
موج‏ها هرچه تلاطم می‏کنند  
پیش پایت خویش را گم می‏کنند  

 
اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ (ع) وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ (ع) وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ (ع) وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ (ع) 
محرم، ماه نهضت جاویدان حسینی و حماسه بزرگ و ماندگار حقیقت علوی است. تاسوعا و عاشورا چشمه جوشان اخلاص و بندگی حضرت باری و آزادگی و رهایی از هرچه تیرگی و تاری است و حسین علیه السلام کلمه طیبه ای است که شعشعه خونبارش آدمیان را گل فشان نورِ هدایت و نوا و ندای ماندگارش شورافشان منظومه هستی است. عاشورا میقات همیشگی عاشقان پاکباز، کربلا میعاد دلشدگان جانباز و محرم رایت افراخته راست قامتان راستین تاریخ است.  
     نهضت انقلاب اسلامی از فیض همین فروغ اعظم روشنی گرفت، شعله برافروخت، تخت و تاجِ ستم فروریخت و در دفاع مقدس به پایمردی ایستاد و دژخیم را برانداخت، مستضعفان را خاطرنواخت و در جهان شناور شد و با دم و همت و بینش امامین انقلاب این سلاله¬های برگزیده حسین علیه السلام منادی توحید و عدالت خواهی و استکبارستیزی گردید و به فضل الهی تا پیوستن به آفتابِ عالم تابِ بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه ادامه خواهد یافت؛ آری، این چنین است که «ما ملت امام حسینیم». و اینک در گام دوم انقلاب باید همه ارکان و نهادهای آن به ویژه مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی آن «حسینی» و «عاشورایی» باشد؛ یعنی، مراتب کمال را منزل به منزل طی کند با معرفت و شناخت به پای حقیقت بایستد و جهان را به سعادت و نجات رهنمون گردد. و این وظیفه خطیر ماست که در این راه همه فکر و توش و توان خود را بکار آوریم؛ ان شاءالله. 
     اینجانب فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را که تجلی شور و شعور علوی است، به محبان دلسوخته و سوگوار آقا اباعبدالله حسین (ع) تسلیت و تعزیت عرض میکنم و برای همه همکاران دانشگاهی بیداری و بصیرت رهروان نهضت حسینی و سعادت پیروی از مکتب و سیره سید الشهدا، حضرت امام حسین (ع)، را از بارگاه احدیت مسألت دارم. 
 
دکتر علی حسن بیگی 
سرپرست دانشگاه خوارزمی 
 
هشتم محرم الحرام ۱۴۴۴ 
۱۵ مرداد ۱۴۰۱



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 814 بار   |   دفعات چاپ: 105 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر